Trene hjemme

Trene hjemme – øvelser og treningsprogram!

Er dørstokkmila uoverkommelig? Er tanken på å entre et treningssenter like langt unna som månen? Ikke fortvil. Det finnes andre muligheter, kanskje så nært som hjemme hos deg selv. Har du stoler? Kanskje en trapp? Et lite gulvteppe? Visste du at tomme flasker fylt med vann kan brukes til enkle øvelser? Dette mer enn innfrir et utstyrskrav for å kunne trene hjemme og få en trygg start. Det går an å gjøre noe sosialt ut av det. Dersom en venn kommer innom på søndagskaffe for eksempel, hvorfor ikke teste ut diverse øvelser sammen. Et lekaspekt i tillegg til at det er et sosialt prosjekt, vil kunne fremme glede og mersmak. Sosial støtte er viktig i flere sammenhenger for oss mennesker. Hvis dere er flere sammen som kan lete frem et lite treningsprogram å trives med, kanskje dere etter en stund også blir nysgjerrig på andre muligheter enn de som finnes i hjemmet. For eksempel en slynge, en ball eller hantler. Nedenfor presenterer vi to små programmer: det ene er uten annet utstyr enn et gulvteppe og i det andre benyttes en slynge.


Trene med slynge hjemme

Slyngetrening, trene hjemme med slynge

Slyngetrening passer for alle. Det skal ikke mange forsøkene til før de fleste intuitivt forstår hvordan øvelsene kan tilpasses den enkeltes styrkenivå. Noe annet genialt med slyngetrening er at alle øvelsene aktiverer stabiliserende muskulatur, spesielt kjernemusklene. De fem øvelsene vi presenterer nedenfor utgjør et styrketreningsprogram for hele kroppen.

Trene mage og rygg hjemme

Trene mage og rygg hjemme

Mage og ryggtrening, trene mage og rygg hjemme

 

 

 

 

 

 

 

Vi presenterer her et «stuegulvprogram».

.


Leave a reply

All original content on these pages is fingerprinted and certified by Digiprove